Czas czytania: 3 minut

Gazetka Promocyjna Online – wsparcie konwersji w sprzedaży online

Skuteczne zwiększanie konwersji w e-sklepie to wyzwanie, przed którym stoi każda firma. Sporym ułatwieniem w osiągnięciu tego celu jest korzystanie z wielofunkcyjnych rozwiązań wspierających sprzedaż. Jednym z takich narzędzi jest Gazetka Promocyjna Online, która zapewnia spójność i aktualność promocji w każdym z kanałów komunikacji.


Aplikacja przenosi ofertę z tradycyjnej gazetki promocyjnej do jej wersji online. Powstała jako odpowiedź na potrzeby naszego klienta, będącego jednym z liderów branży e-commerce. Dzięki temu rozwiązaniu konsumenci mają możliwość bezpośredniego zakupu produktów za pośrednictwem dowolnego urządzenia 

Wdrożenie Gazetki Promocyjnej Online  w krótkim czasie przyniosło wymierne efekty:  

  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług, 
  • podniesienie marży, 
  • podniesienie wskaźnika konwersji,  
  • wsparcie budowy lojalności i zadowolenia klientów,  
  • optymalizację wydatków marketingowych.

Widoczny wzrost sprzedaży 

Jedną z najważniejszych funkcji Gazetki Promocyjnej Online jest wspieranie wzrostu konwersji.

Kupujący, przyzwyczajeni do tego, że sklepy stwarzają im możliwość wyboru tańszych produktów, poszukują w gazetkach promocyjnych najkorzystniejszej, zazwyczaj ograniczonej w czasieoferty cenowej. Gazetka Promocyjna Online jest odpowiedzią na te oczekiwania, ponieważ daje klientom szansę natychmiastowego zakupu towarów po rabacieJest to możliwe dzięki integracji narzędzia z systemami e-commerce i sklepami stacjonarnymi.

Zapewnienie aktualnej treści gazetki we wszystkich kanałach pozwala skierować do potencjalnego klienta kampanię z produktami promocyjnymi, zgodnymi z jego preferencjami zakupowymi. W ten sposób zmniejsza się ryzyko utraty użytkownika w trakcie pokonywania ścieżki zakupowej.

Unikatowa wiedza o klientach

Gazetka Promocyjna Online umożliwia pozyskiwanie unikatowych danych o charakterze behawioralnym. Ich analiza dostarcza wartościowej wiedzy zarówno w kontekście bieżących działań sprzedażowych, jak i długofalowych działań marketingowych. Pozwala to na formułowanie trafnych hipotez biznesowych, które przekładają się na wymierne efekty. Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że:

1. użytkownicy, którzy podczas sesji odwiedzili strony Gazetki, dokonali transakcji na kwotę o ponad 20% wyższą niż klienci, którzy nie mieli wcześniej z nią styczności;

2. użytkownicy, którzy odwiedzili strony z Gazetką, wyświetlili w sklepie o 21,6% więcej stron, niż osoby nieprzeglądające Gazetki;

3. średnia długość sesji użytkowników, którzy odwiedzili strony Gazetki, była dłuższa o 43,5% w porównaniu do klientów, którzy jej nie przeglądali.

Podniesienie poziomu marży 

Wiedza na temat preferencji i zachowań zakupowych klientów pozwala walczyć ze zjawiskiem erozji marży. Rosnące koszty zakupu produktów, a także oczekiwania klientów, dotyczące coraz wyższych rabatów, odbijają się negatywnie na polityce cenowej i rentownościJak uporać się z tym problemem? Sposobem na optymalizację wysokości marży jest prawidłowa  identyfikacja wrażliwości cenowej klientów. Każdym z nich kierują inne motywacje, skłaniające do zakupu. Znając ich wrażliwość cenową, można skierować do nich ofertę spójną z oczekiwaniami, a w ten sposób rozwiązać problem utraty marży na skutek udzielania zbyt wysokich rabatów. 

Wysoki współczynnik konwersji jest jednym z najistotniejszych wskaźników gwarantujących sukces w świecie e-commerce. Istnieje wiele narzędzi wspierających jego optymalizację w sklepach online – Gazetka Promocyjna Online jest jednym z nich. Posiada zestaw funkcjonalności, które usprawnią działanie e-biznesu i ułatwiają interakcję z użytkownikiem. Wybór i zakup produktów staje się prostszy i bardziej intuicyjny, a to przekłada się na większą skuteczność domykania ścieżki zakupowej klienta. 

Chcesz poznać funkcjonalności rozwiązania? Przeczytaj kolejny artykuł lub odwiedź naszą stronę i przetestuj narzędzie na wersji demo. 

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj