Zwiększenie liczby obsługiwanych tras o 183% w ciągu 3 lat

#UNI251 - Unity S.A. #PIN-2846 cover photo dla case study_1
  • Klient
    • Onnibus
  • Zakres prac
    • Integracja wielu baz danych
    • Zmniejszenie liczby błędów krytycznych
    • System sprzedaży biletów online
    • CRM
  • Technologie
    • Microsoft .Net Core
    • WSO2 API Gateway
    • WSO2 ESB
    • Miscrosoft SQL Server
    • PostgreSQL
    • Microsoft Azure
    • RabbitMQ

Kontekst współpracy

OnniBus.com jest wiodącym operatorem międzymiastowych autobusów ekspresowych w Finlandii, oferującym dwie różne koncepcje usług: Onnibus.com i Onnibus FLEX. Onnibus rozpoczął działalność 1 stycznia 2012 r. Od tego czasu Onnibus stał się jedną z największych marek w Finlandii, rewolucjonizując całą branżę transportu masowego, czyniąc autobus ponownie konkurencyjnym alternatywnym środkiem transportu przeciwko pociągom i samochodom prywatnym. W lipcu 2014 r. Onnibus uruchomił sieć dwupoziomowych autobusów i był w stanie oferować taryfy o lepszej wartości. Firma dąży do rozwoju najnowocześniejszej platformy cyfrowej i kanałów sprzedaży.

Oczekiwania

Klient potrzebował nowego, ulepszonego i rozszerzonego systemu zarówno do działań frontendowych, jak i backendowych. Celem było zintegrowanie wszystkich istniejących baz danych, zmniejszenie liczby błędów krytycznych, zapewnienie czystego i wydajnego systemu sprzedaży biletów online oraz zarządzania ich sprzedażą (CRM).

Częścią tego projektu było ulepszenie istniejącego systemu, który został opracowany i dostarczony przez poprzedniego wykonawcę IT, a także wdrożenie procedur i narzędzi umożliwiających zawarcie umowy SLA 24/7.

#UNI246-Grafika-do-case-study-Onnibus

Realizacja tego projektu była podstawą do dalszej pracy z Onnibus. Obecnie zapewniamy również aplikację mobilną, CMS, backend i rozwiązania sprzedażowe. Prace przeprowadzone w ramach projektu Legacy System Transformation pozwoliły klientowi zwiększyć liczbę obsługiwanych tras o prawie 200% i przyspieszyć działanie całego systemu sprzedaży biletów.

 

Krzysztof Kamiński, Senior Project Manager w Unity Group

Zakres prac

Zaczęliśmy od serii trzech sesji Pre KT (sesja przed przekazaniem wiedzy) z byłym partnerem dostarczającym oprogramowanie. Rezultatem był PoC (proof of concept) i należyta staranność utrzymania i rozwoju systemu od poprzedniego dostawcy do nas.

Po tym wprowadzeniu nastąpiła pełna instalacja systemu w naszej infrastrukturze na MS Azure, szczegółowy audyt kodu, architektury systemu i baz danych przy jednoczesnym tworzeniu planu refaktoryzacji i optymalizacji zgodnie z ich pilnością – biorąc pod uwagę potrzeby biznesowe klienta.
Przeprowadziliśmy projekt optymalizacji systemu i refaktoryzacji, poparty licznymi testami penetracyjnymi potwierdzającymi usunięcie wszystkich zagrożeń i zapewniającymi gotowość systemu do oficjalnej zmiany.

Takie podejście metodologiczne pozwoliło na podpisanie umowy SLA z klientem, w ramach której gwarantujemy ciągłość działania systemu i jego stały monitoring 24/7.

Efekt projektu

Optymalizacja, refaktoryzacja strony internetowej i poprawa architektury logicznej pozwoliły zwiększyć efektywność i stabilność wdrażania nowych funkcjonalności. Dzięki temu mogliśmy jednocześnie realizować kilka projektów developerskich.

Wyzwania

  • Przejęcie konserwacji i rozwoju systemu od poprzedniego dostawcy do nas.
  • Integracja wielu baz danych.
  • Zapewnienie jakości produktu, która pozwoliła na utrzymanie systemu SLA.
  • Usprawnienie procesu raportowania i wyszukiwania danych sprzedaży online bez wpływu na wydajność części transakcyjnej systemu

Unity Group po raz kolejny pokazało swój profesjonalizm, dostarczając projekt na czas (mając na uwadze krótki termin) i podeszli do niego z kreatywnością i szybkością bolidu F1!

 

Bernard Golko, e-commerce / Digital Director Europe & Członek zarządu Onnibus

Korzyści operacyjne

  • Poprawa ogólnej wydajności systemu, która pozwoliła na zwiększenie liczby obsługiwanych tras autobusów.
  • Włączanie obsługi tras z dużą liczbą postojów.
  • Ogólne przyspieszenie prędkości systemu.

Korzyści finansowe

  • Wzrost liczby obsługiwanych tras w kolejnych latach o 183% od 2016 do 2019 r.
  • Średni poziom dostępności strony internetowej wynikający z narzędzi monitorujących osiągnął 99,6%

unity

unity

Skontaktuj się z profesjonalnym doradcą IT

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj