Zapewnienie sprawnej obsługi sprzedaży sklepu internetowego Fasardi.com dzięki usługom Amazon Web Services

#UNI289-case-study-Fasardi-cover
  • Klient
    • Fasardi
  • Zakres prac
    • Audyt
    • Nowa architektura systemu
  • Technologie
    • Amazon Web Services

O firmie

Lisbon sp. z o.o., właściciel marki Fasardi, jest polską firmą odzieżową działającą na rynku od 2015 roku. Początkowym sukcesem firmy Lisbon była sprzeadż hurtowa na rynkach europejskich. Z czasem firma otworzyła się na klientów detalicznych oraz otworzyla kanał sprzedaży internetowej. Sklep oferuje produkty uwzględniając najnowsze trendy i ciekawe stylizacje na każdą okazję. Towary dostępne na stronie importowane są od ponad dwudziestu producentów z Polski, Włoch, Turcji i Francji.

Kontekst współpracy

Podstawowym problemem firmy Lisbon było
zapewnienie sprawnej obsługi sprzedaży w trakcie trwania promocji zwiększających zainteresowanie ofertą sklepu. Dni takie jak Black Friday powodowały tak duże obciążenie na serwerach, że strona stawała się niedostępna. Narażało to firmę Lisbon na utratę przychodów w najbardziej dochodowym okresie. Dodatkowo, serwery witryny www.fasardi.com nie były w stanie wysyłać więcej niż 2000 wiadomości e-mail dziennie, co ograniczało znacząco możliwości działań marketingowych. Nie bez znaczenia dla ciągłości działania biznesu była również stabilność działania infrastruktury i niesatysfakcjonujące wsparcie dostawcy usług hostingowych.  Naszym zadaniem było przygotowanie sklepu www.fasardi.com do sprawnej obsługi klientów sklepu, w oparciu o usługi Amazon Web Services.

Realizacja projektu

Pierwszym krokiem był audyt stanu zastanego w celu rozpoznania architektury oraz ewidencji systemów i integracji pomiędzy sklepem a innymi systemami używanymi przez Klienta.  W ramach audytu przeprowadziliśmy:

  • Analizę wydajności istniejącego systemu,
  • Identyfikację wąskich gardeł,
  • Wstępny szacunek kosztów utrzymania w zależności od przyjętego wariantu migracji,
  • Wybór metody migracji.

Następnie na nowo zaprojektowaliśmy architekturę systemu w oparciu o usług Amazon Web Services. Wybór padł na metodę Re-platform, czyli zmianę architektury z bazującej na systemach wirtualnych na opartą o systemy zarządzane częściowo przez AWS (usługi PaaS), a częściowo działające jak dotąd na systemach wirtualnych przez Unity (IaaS).

Pierwszy szybki zysk z migracji to zmniejszenie nadmiernego obciążenia serwerów przy użyciu
Content Deliver Network (Amazon CloudFront), który przejął obsługę żądań do obiektów statycznych (mediów). Responsywność serwisu została poprawiona przez zastosowanie cache’a Amazon ElastiCache for Redis, baza danych przeniesiona z silnika MySQL do MariaDB w nowszej wersji a rozmiar i zasoby poszczególnych komponentów dopasowane do faktycznych potrzeb serwisu. Problemy z wysyłaniem newsletterów rozwiązaliśmy używając Amazon Simple Email Service. Usługa SES pozwala nie tylko na wysyłkę maili z powiadomieniami o statusie zamówienia, ale także pozwala na kontrolowanie reputacji własnych kont e-mail.

Korzyści biznesowe

  • Podniesienie niezawodności oraz przyspieszenie działania serwisu.
  • Bezawaryjne obsłużenie użytkowników w czasie Black Friday.
  • Obniżenie kosztów utrzymania i elastyczność kosztowa (niższe koszty poza szczytem sezonu).
  • Usunięcie dotychczasowych ograniczeń działań marketingowych (wysyłki newsletterów).
  • Lepsza responsywność serwisu.
  • Dzięki Amazon Simple Email Service możliwe jest utrzymanie wysokich wskaźników reputacji nadawcy wiadomości e-mail, co przekłada się na gwarancję dostarczenia wiadomości do odbiorców.

unity

unity

Skontaktuj się z profesjonalnym doradcą IT

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj