System ECM dla Zakładu Transportu Kolejowego Siarkopol

Unity_realizacja_greenbrier
  • Klient
    • Zakład Transportu Kolejowego “Siarkopol”
  • Zakres prac
    • Software Development
  • Technologie
    • SharePoint 2013
    • Nintex

W oparciu o technologie Microsoft stworzyliśmy system wspierający transformację cyfrową w spółce „Siarkopol”, wchodzącej w skład międzynarodowej grupy Greenbrier. Pomogliśmy zdigitalizować jeden z kluczowych obszarów w firmie.

Zbudowaliśmy rozwiązanie pozwalające na sprawne zarządzanie procesami napraw i dzierżawy taboru kolejowego. W skład własnego taboru firmy wchodzi 350 jednostek trakcyjnych, których utrzymaniem zajmuje się 30-osobowy zespół.

W skrócie

  • Główną zdefiniowaną przez nas potrzebą była konieczność wsparcia i usprawnienia zarządzania procesami utrzymania i dzierżawy pojazdów kolejowych
  • Istotnym aspektem realizacji było umożliwienie rejestrowania i ewidencjonowania czynności utrzymaniowych taboru oraz prowadzenia spisu podzespołów i przyrządów pomiarowych, także pod kątem ich wynajmu
  • Kolejną ważną funkcjonalnością było automatyczne tworzenie harmonogramów oraz rozdzielanie zadań między pracownikami. Ważną opcją było także udostępnienie użytkownikom informacji o aktualnych usterkach oraz postępie prac przy naprawach
  • Biorąc pod uwagę zakres i skalę działań firmy, niezbędnym elementem realizacji było także zintegrowanie wielu źródeł danych o wagonach oraz zapewnienie łatwego dostępu do dokumentacji oraz historii poszczególnych elementów taboru
greenbier

Transformacja cyfrowa poprzez wdrożenie dedykowanego rozwiązania

W ramach transformacji cyfrowej zbudowaliśmy i wdrożyliśmy rozwiązanie ECM, korzystając ze sprawdzonych technologii Microsoftowych

Wybrane funkcjonalności:

Rejestry i raporty – W ramach systemu powstało kilka rejestrów danych. Najważniejszym z nich jest elektroniczny spis wagonów, podzespołów i narzędzi. Zawiera on historię ich użytkowania, harmonogramy i prognozy napraw oraz pełną dokumentację techniczną.  

System ECM pozwala także na rejestrowanie dzierżaw prowadzonych przez spółkę oraz zapewnia możliwość generowania zintegrowanych raportów do użytku wewnętrznego i zewnętrznego.

Wsparcie procesów utrzymania taboru – System wspiera pracowników spółki w codziennym utrzymaniu taboru własnego i cudzego. Umożliwia on zapisywanie informacji o działaniach takich, jak przegląd czy naprawy zgodnie z obowiązującą dokumentacją utrzymaniową. 

Prognozowanie i zarządzanie procesem napraw – Narzędzie umożliwia tworzenie prognoz napraw w oparciu o harmonogram. System pozwala generować listy zadań do wykonania oraz tworzyć karty prac i narzędzi.  

Nasza współpraca z Unity Group rozpoczęła się od zlecenia analizy systemu wspierającego utrzymanie taboru kolejowego dla jednej z naszych spółek. Kolejnym krokiem było zaprojektowanie i wdrożenie systemu ECM wspierającego pracowników w codziennych czynnościach utrzymaniowych. Kompleksowe rozwiązanie zostało z sukcesem zaimplementowane dzięki ścisłej współpracy Unity Group z naszym zespołem. Jesteśmy zadowoleni zarówno z tego procesu, jak i efektu końcowego, zatem wysoce polecamy usługi Unity Group.

Tomasz Retrych
IT Manager, Greenbrier

Efekty

  • Lepsze zarządzanie procesami - Ułatwiony dostęp do dokumentacji oraz stworzenie rejestrów skracają czas potrzebny na zarządzanie naprawami, jak i dzierżawą taboru
  • Zwiększona kontrola zasobów - Narzędzia do organizacji pracy oraz definiowania harmonogramów wspierają zespół w dotrzymaniu założonych terminów
  • Usprawnienie przeprowadzania napraw - Możliwość tworzenia list zadań, system ich dystrybucji oraz opcja monitorowania postępu prac przyspieszają renowację taboru
  • Skuteczne zarządzanie danymi - System pozwala na rejestrowanie, ewidencjonowanie oraz wyszukiwanie informacji o pracach naprawczych i dzierżawie wagonów

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj