Serwis internetowy dla Nest Banku

Grafika-do-case-study---Nest-Bank
  • Klient
    • Nest Bank S.A.
  • Zakres prac
    • Rozwiązanie portalowe
  • Technologie
    • Kentico, .NET, MSSQL Server

Celem projektu było zbudowanie nowego, przejrzystego i intuicyjnego serwisu internetowego dla Nest Banku. Nowe narzędzie ma ułatwić klientom komunikację z bankiem i pełnić funkcję wirtualnego przewodnika po produktach finansowych.  

Serwis wdrożony jest w oparciu o Kentico – zaawansowany CMS klasy Enterprise, który otrzymał tytuł Challenger w kategorii Web Content Management 2018 w Gartner Magic Quadrant. Decyzja o wyborze tego rozwiązania została podjęta na podstawie jego bogatych możliwości, w tym projekcie, głównie znaczenie miały: rozbudowane funkcjonalności zarządzania kontentem, łatwość rozbudowy serwisu w przyszłości i jego bieżące utrzymanie. Ważnym aspektem były także możliwości w zakresie wsparcia działań marketingowych (m.in. marketing automation, wbudowane moduły analityczne, testy A/B, personalizacji treści).  

Praca zgodnie z założeniami Agile PM zwiększyła transparentność projektu oraz pozwoliła na szybsze zidentyfikowanie potencjalnych źródeł ryzyka. Projekt realizowany był w metodyce zwinnej, a dzięki sprawnej współpracy między zespołem naszym oraz Klienta, zakończył się z sukcesem miesiąc przed planowaną datą uruchomienia. 

W skrócie:

  • Wdrożyliśmy wyróżniany przez Gartnera CMS: Kentico Enterprise Marketing Solution, licencja Ultimate
  • Wykonaliśmy szereg integracji, między innymi: z serwisem walutowym, CRM Nest Bank, serwisem map, specjalistyczną usługą porównywania produktów bankowych
  • Przygotowaliśmy bogaty zestaw webpartów, które mogą być wykorzystywane przez zespół Banku do łatwego i szybkiego zarządzania kontentem na stronie
  • Zbudowaliśmy serwis prezentujący ofertę i zbierający leady zgodnie z wszelkimi wymogami bezpieczeństwa i prawa bankowego

Wdrożenie CMS Kentico w branży finansowej

Nest Bank od początku projektu zakładał wymianę dotychczasowego CMS na rozwiązanie wyróżnianie przez Gartnera. Decyzja o wyborze Kentico była podyktowana wynikami rozmów i warsztatów w pierwszej fazie współpracy. 

Wdrożony w krótkim czasie serwis charakteryzuje się intuicyjnością i przejrzystością. Zespół redakcyjny po stronie Banku otrzymał prosty w obsłudze interfejs edycyjny. Przy rozbudowie serwisu Nest Bank będzie korzystał z szerokiej biblioteki gotowych komponentów i szablonów stron przygotowanych na tym etapie przez zespół Unity Group 

Nest Bank zgodnie z misją wdrażania najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, wybrał nowoczesny CMS o rozbudowanych funkcjach. Zaprojektowana architektura oraz wybrana technologia pozwalają na dalszy rozwój portalu o kolejne zaawansowane funkcje, np. takie jak marketing automation. 

Szczegółowy zakres prac

  • Prace koncepcyjne i analityczne zakładające późniejszą łatwość rozwoju systemu
  • Prace front-endowe w ramach których kluczowe było dokładne odzwierciadlenie projektów graficznych
  • Prace developerskie i integracyjne uwzględniające prace po stronie Nest Bank
  • Konfiguracja infrastruktury ze szczególnym uwzględnieniem wymogów bezpieczeństwa
  • Wprowadzenie kontentu realizowane zarówno przez zespół po stronie Unity Group, jak i Nest Bank

Kluczowe funkcje serwisu:

  • Porównywarka kont – pozwalająca w bardzo łatwy sposób porównać ofertę Nest Banku z innymi dostępnymi na rynku tak, by podjąć najtrafniejszą decyzję odnośnie wyboru produktu
  • Kalkulatory kredytowe – pozwalające klientom w szybki i przejrzysty sposób zasymulować koszt kredytu
  • Formularze kontaktowe – pozwalające klientom zadać pytanie, zwrócić się z prośbą o kontakt, wyrazić zainteresowanie oferta produktową. Funkcja połączona z powiadomieniami mailowymi oraz gromadzeniem informacji o zainteresowaniu klientów w CRM – lead generation
  • Mapa z wyszukiwarką placówek banku – funkcja pozwala filtrować listę placówek wg kluczowych parametrów
  • Kursy walut – wyświetlanie aktualnych kursów walut
  • Wyszukiwarka ofert pracy - element części korporacyjnej serwisu: pozwala na łatwe znalezienie obecnych wakatów poprzez dostępne zestawy filtrów

Efekty:

  • Zwiększenie ruchu w serwisie (SEO) – serwis został wykonany zgodnie z rekomendacjami agencji SEO, w zakres prac wchodziło między innymi zmapowane przekierowań ze starego serwisu na nowy, co pozwoliło uniknąć utraty poziomu pozycjonowania.
  • Poprawa konwersji w serwisie (wzrost sprzedaży i cross-sell) – poprzez lepszą prezentację produktów oraz dodanie funkcji kontaktu – zwiększone zostały możliwości lead generation portalu.
  • Poprawa użyteczności serwisu (UX) – serwis został wykonany zgodnie z projektami graficznymi i oddaje główne założenie zmian: przejrzystość.
  • Łatwość rozbudowy serwisu (easy-to-use) – specyfika Kentico oraz zbudowanie bogatej biblioteki gotowych do wykorzystania narzędzi, pozwoli na rozbudowę serwisu wewnętrznie przez bank, co obniży bieżące koszty.

Szukasz rzetelnego partnera IT? Porozmawiajmy o potrzebach Twojej organizacji.

Bartek_fot.AGruszka_www_kwadrat
Bartosz Kolasa

New Business Developer

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj