Platforma B2B do zamówień materiałów poligraficznych i reklamowych dla restauratorów McDonald’s w Polsce

2020_05_12_unity_foto _cover_mcd_2
  • Klient
    • McDonald's / DDB Warsaw
  • Zakres prac
    • E-commerce B2B
    • Integracja z Comarch ERP XL
  • Technologie
    • Magento 2.3.1

O firmie

McDonald’s na polskim rynku istnieje od 1992 roku i od lat utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju. Obecnie w ponad stu pięćdziesięciu miejscowościach Polski działają 445 restauracje. McDonald’s jest jednym z największych pracodawców w Polsce – obecnie zatrudnia ponad 22 500 osób. 80% restauracji polskiej sieci McDonald’s to restauracje licencyjne, a więc prowadzone przez niezależnych przedsiębiorców, których jest obecnie 72.  Licencjobiorca McDonald’s to samodzielny przedsiębiorca, prowadzący własną restaurację pod szyldem i w ramach systemu McDonald’s. Inwestując własne środki finansowe, osoba taka korzysta zarówno z systemu stworzonego przez korporację, jak i jej doświadczenia.

Potrzeby biznesowe

  • Nowoczesna platforma sprzedażowa B2B z materiałami promocyjnymi (reklamy, cenniki itp.) przeznaczona dla kontrahentów - właścicieli restauracji.
  • Realizacja w nowym designie.
  • Integracja z systemem magazynowym.
  • Integracja z modułem spedycyjnym.
  • Wprowadzenie kategoryzacji klientów z możliwością edycji.
  • Optymalizacja procesu zamówienia i obsługi klienta.
  • Wszystkie zmiany w magazynie szybko widoczne z poziomu sklepu.
  • Rozróżnienie jednostek miary produktów dostępnych w sklepie na sztuki i komplety.

Wdrożenie

Celem projektu było uruchomienie nowej platformy B2B zintegrowanej z systemem  Comarch ERP XL. Platforma B2B jest wykorzystywana przez właścicieli restauracji McDonald’s w Polsce do realizacji zamówień materiałów promocyjnych i poligraficznych.

Realizacja projektu została podzielona na trzy etapy:

  1. Projekt konsultingowy, podczas którego ekspert Unity Group uczestniczył w warsztatach wdrożeniowych systemu ERP i był zaangażowany w wytworzenie koncepcji odnoszącej się do integracji kontrahentów oraz produktów, a także sposobu przekazywania danych dotyczących zamówień pomiędzy systemami.
  2. Analiza funkcjonalna (Sprint 0), w wyniku której powstała skrócona dokumentacja wymagań, co przełożyło się na listę rzeczy do wykonania (backlog).
  3. Wdrożenie platformy odbywało się iteracyjnie oraz opierało się na metodyce zwinnej.

Wybór technologii Magento wynikał z wymagań funkcjonalnych klienta dotyczących projektu, a także konkretnych uwarunkowań związanych z integracjami systemowymi.

 

Wyzwania w projekcie

  • Konieczność zbudowania mechanizmu polegającego na prezentacji oferty w sposób selektywny, w zależności od wybranych atrybutów / właściwości produktu i kontrahenta.
  • Dopasowanie modułu RMA (pozwalającego na zarządzanie zwrotami i reklamacjami) do oczekiwań klienta – rozszerzenie modułu o możliwość składania reklamacji na produkty i usługi zamawiane offline.
  • Przygotowanie dedykowanej ścieżki koszykowania dopasowanej do specyfiki branży.

Platforma jest także przygotowana do dalszego rozwoju, zwłaszcza w obszarze rozbudowy systemu wspierającego operatorów oraz narzędzie do tworzenia produktów personalizowanych.

Po uruchomieniu platformy nastąpił 62% wzrost zamówień.

O współpracy

Wybierając firmę, której chcieliśmy powierzyć realizację projektu, kierowaliśmy się głównie kryterium zaufania oraz doświadczenia, potwierdzonego referencjami w realizacji dużych projektów IT. Ważne dla nas było również to, aby firma dysponowała zapleczem eksperckim, ponieważ w trakcie realizacji projektu konieczna jest pomoc w rozstrzyganiu spraw związanych z logistyką, ścieżkami zakupowymi oraz ograniczeniami wynikającymi z różnorodności restauracji. Istotny więc był wybór partnera, który zapewni szeroki zakres obsługi niezależnie od wyzwań, które napotkamy w trakcie realizacji projektu. – Paulina Strumińska, POP Administator, DDB Warszawa

Efekty biznesowe

  • Szybki i intuicyjny proces zamawiania produktów.
  • Ścieżka koszykowania dostosowana w pełni do specyfiki branży.
  • Dedykowany moduł reklamacyjny.
  • Oferta produktowa personalizowana zgodnie z właściwościami danego kontrahenta.
  • Współistnienie na platformie produktów klasycznych i wirtualnych.
  • Optymalizacja czasu procesu zamawiania produktów reklamowych do restauracji.
  • Integracja z systemem zewnętrznym (Comarch ERP XL) zapewniająca wydajną sprzedaż.
  • Spójna informacja na temat kosztów wysyłki danego zamówienia.

unity

unity

Skontaktuj się z profesjonalnym doradcą IT

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj