O krok przed konkurencją – case study wdrożenia Interaktywnych Punktów Sprzedaży

ikea-4048225_1920
  • Klient
    • IKEA
  • Zakres prac
    • Wdrożenie aplikacji zakupowej – KIOSKów
    • Zaprojektowanie satysfakcjonującej ścieżki doświadczeń cyfrowych dla klienta
  • Technologie
    • Java
    • JHipster
    • React
    • Electron
    • WSO2

Wstęp

Bycie światowym liderem branży zobowiązuje. Nie wystarczą dobre, sprawdzone rozwiązania, bo konsumenci oczekują więcej, szybciej, lepiej. Aby sprostać tym wymaganiom, a nawet więcej, móc mile zaskoczyć klientów, trzeba nieustannie szukać usprawnień. Takie zadanie zostało postawione przed projektem KIOSKów. Celem było stworzenie Interaktywnych Punktów Sprzedaży wraz z intuicyjną, łatwą w obsłudze aplikacją zakupową. Rozwiązanie jest testowane obecnie w trzech sklepach w Warszawie.

Realizacja projektu

Podczas wspólnych warsztatów wypracowaliśmy z klientem szereg rozwiązań, które po wdrożeniu naszej koncepcji umożliwiają poprawę doświadczeń zarówno pracowników, jak i klientów sklepu. Przede wszystkim KIOSKI stały się punktami spotkań z kupującym, umożliwiając kompleksową obsługę i wsparcie procesu zakupowego. Biorąc pod uwagę okoliczności (brak dostępnego doradcy, zakupy w pośpiechu), aplikacja musi być bardzo intuicyjna w obsłudze. Jej nadrzędnym zadaniem jest ułatwienie klientowi samodzielnego przejścia przez proces zakupowy, od wybrania produktu, aż do decyzji odnośnie terminu dostawy i formy płatności. Natomiast w sytuacji, gdy pracownik sklepu jest w pobliżu, jego zadaniem jest pomóc w obsłudze aplikacji, wyjaśnić jej sposób działania i rozwiązać napotkane problemy.

Dodatkowym założeniem jest możliwość obsłużenia zakupów w miejscach, gdzie występują hale wystawowe, tzw. showroomy. Kupujący po zapoznaniu się z ofertą jest w stanie dokonać zakupu od razu na miejscu. Konsument może również przesłać sporządzoną przez siebie listę zakupową na maila lub smsem w postaci talonu i zrealizować ją w dowolnym sklepie firmowym. Kolejną możliwością jest zrobienie zakupów na odległość, w dowolnym sklepie z dostawą do domu lub odbiorem osobistym w wybranym punkcie na terenie całej Polski. Płacąc online, wybierając termin i sposób dostawy, kupujący ma dużą swobodę, a my skracamy proces zakupowy i tym samym możemy obsłużyć większą liczbę zainteresowanych.

W aplikacji zawarte są następujące dane

  • Informacje produktowe (kategorie, opisy, zdjęcia, ceny, dostępność) dostarczone poprzez podłączenie do dedykowanego API
  • Integracje z systemami sprzedażowymi oraz systemem kasowym
  • Dogodne formy dostawy: odbiór osobisty w wybranym punkcie, dostawa kurierem pod wskazany adres

Wybrane funkcjonalności aplikacji

  • Możliwość konfiguracji modułów na poszczególnych ekranach
  • Zaawansowana wyszukiwarka produktowa wraz z informacją o dostępności i lokalizacji sklepu z zastosowaniem kontekstowego filtrowania
  • Możliwość wyświetlenia pełnego zestawu produktów
  • Tworzenie list zakupowych z informacjami o lokalizacji produktów
  • Dostępność ścieżki szybkiego zamówienia produktu
  • Integracja z szeregiem systemów wewnętrznych
  • Integracja z systemami zewnętrznymi:

    - system lojalnościowy dla klienta,

    - system płatności online,

    - system wysyłania listy zakupowej za pośrednictwem smsa bądź maila,

    - system dostawy za pośrednictwem kuriera.

Efekty

  • Innowacyjne rozwiązanie usprawniające i integrujące procesy, systemy i informacje w kontekście ścieżki doświadczeń (Customer Journey)
  • Wysoka jakość estetyczna rozwiązania połączona z efektywnym UX
  • Poprawa satysfakcji kupujących i dostarczenie im spójnych doświadczeń omnichannel'owych
  • Skrócenie procesu zakupowego
  • Możliwość obsługi większej ilości zakupów
  • Zwiększenie poziomu samoobsługi

Aplikacja jest w fazie testów w wybranych lokalizacjach. Na bieżąco są zbierane dane, które pozwolą jeszcze lepiej zrozumieć realne potrzeby klientów i podjąć ostateczną decyzję o kształcie tego rozwiązania i zakresie implementacji w Polsce lub na szerszą skalę.

Skontaktuj się z profesjonalnym doradcą

Jakub_Kunicki
Jakub Kunicki

New Business Developer

Napisz do nas!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj