Nowoczesna platforma e-commerce B2C dla Onninen Polska

stock-optimized
  • Klient
    • Onninen Sp. z o.o.
  • Zakres prac
    • Wdrożenie platformy B2C
  • Technologie
    • PHP
    • Szyna danych ESB

Onninen to fińska firma działająca nieprzerwanie od 1913 roku, która jest jednym ze światowych liderów wśród dostawców materiałów technicznych. Oferuje zintegrowane usługi materiałowe dla instalatorów, detalistów, przemysłu, instytucji publicznych w zakresie branży elektrotechnicznej, instalacyjno-sanitarnej, grzewczej, wentylacyjnej i klimatyzacyjnej. Firma posiada w ofercie ponad 170 tysięcy produktów.

Głównym celem projektu realizowanego przez Unity Group był rozwój sklepu internetowego dla klientów detalicznych oraz integracja powstałej platformy z posiadanym przez klienta systemem obsługującym sprzedaż i dystrybucję (ERP). Projekt od początku prowadzony był w metodyce zwinnej, co pozwoliło dostarczyć produkt zgodny z obecnymi potrzebami rynku e-commerce.

W skrócie

  • Budowa platformy e-commerce B2C - rozpoczęcie i rozwój internetowej sprzedaży dla klientów detalicznych
  • Wysoki poziom prezentacji oferty asortymentowej z prostą i intuicyjną obsługą
  • Wdrożenie strategii omnichannel
  • Integracja z posiadanym przez klienta systemem obsługującym sprzedaż i dystrybucję (ERP) poprzez szynę danych ESB

Nowoczesna platforma B2C stworzona w oparciu o technologię PHP

Architektura platformy zakładała uruchomienie centralnego obszaru zarządzania (Backoffice) z informacjami o stanie magazynowym (Serwer Stanów Magazynowych), cenach (Serwer Cen) i o danych towarowych (PIM).

Platformę sprzedażową zintegrowano z posiadanym przez klienta systemem ERP (SAP) wykorzystując w tym celu Szynę Danych ESB – rozwiązanie klasy open source, umożliwiające elastyczne, skalowalne łączenie aplikacji, a przede wszystkim przepływ danych między nimi w czasie rzeczywistym. Jest to ważne szczególnie w przypadku przepływu informacji o produktach i zamówieniach czy aktualizacji stanów magazynowych on-time.

Wybrane funkcjonalności:

  • Omnichannel commerce: dostępność opcji click and collect, możliwość zwrotów zakupionego towaru w sklepach stacjonarnych, możliwość telefonicznego dokonania zakupów
  • Integracja z systemem ERP (SAP) dzięki Szynie Danych ESB
  • System płatniczy: integracja z PayU
  • Wielopoziomowy katalog produktów
  • Duże możliwości poszerzenia platformy oraz dopasowania jej do potrzeb rynków zagranicznych
  • Wersja responsywna
  • Kody rabatowe
  • Komunikacja z klientem

Efekty:

  • Nowy kanał sprzedaży detalicznej z zastosowaniem strategii omnichannel commerce
  • Wykorzystanie technologii RWD – dostępność na urządzeniach mobilnych
  • Poprawa dostępności informacji o ofercie Klienta w Internecie
  • Przepływ danych w czasie rzeczywistym

Szukasz rzetelnego partnera IT? Porozmawiajmy o potrzebach Twojej organizacji.

tomaszgutkowski-grupaunity
Tomasz Gutkowski

Business Development Director

Skontaktuj się z nami

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj