Mobile first. Nowa aplikacja mobilna dla lidera branży budowlanej w Polsce

#+UNITY45_case_liroy-merlin_baner-niski
  • Klient
    • LeroyMerlin
  • Zakres prac
    • Re-design całego kanału mobile
    • Aplikacje mobilne na iOS i Android
  • Technologie
    • React
    • React Native
    • RestAPI

Klient

Leroy Merlin istnieje na rynku budowlanym od 1923 roku, a swoją obecność marka zaznaczyła już na czterech kontynentach. Na rynku polskim działa od 1994 roku. Misją Leroy Merlin jest ułatwianie klientom realizacji domów i ogrodów ich marzeń. Firma prowadzi sklep internetowy www.leroymerlin.pl, w którego ofercie znajduje się ponad 63 tys. produktów do domu i ogrodu. Wraz z Unity Group klient wprowadził na rynku polskim swoje pierwsze aplikacje mobilne, przenosząc tym samym nacisk strategii firmy na mobile first, zgodnie z trendami światowymi.  

Cel projektu

Klient zdecydował się na całkowity re-design i lifting kanału mobile, z naciskiem na wysokiej jakości User Experience i unowocześnienie go zgodnie z najnowszymi trendami i wytycznymi Google. Głównym celem projektu było zwiększenie liczby kanałów dostępu do oferty klientaz naciskiem na użytkowników mobilnych. Priorytetem było umożliwienie przeglądania bogatej bazy 70 tys. produktów i składania zamówień w każdej chwili i każdym miejscu, na ekranie telefonu.  

Wybór technologii

Wdrożony projekt opiera się o technologię React / React Native. Efektem prac jest potrójna hybryda, która pozwoliła na znaczne zredukowanie kosztów pracy oraz przyśpieszenie publikacji aplikacji w sieci internet o 50%

ReactNative pozwala na tworzenie w pełni funkcjonalnych aplikacji mobilnych, przy użyciu jednego kodudla dwóch systemów na raz – iOS i Android.

Framework umożliwia wykorzystanie zasobów sprzętowych urządzeń mobilnych pozwalając uzyskać dostęp do lokalizacji użytkownika, pamięci smartphona, aparatu fotograficznego bądź innych funkcji oferowanych przez mobilne systemy operacyjne.

Dostarczone dla klienta aplikacje technologicznie oddzielają warstwę prezentacji od logiki biznesowej. Komunikacja z backendem i logiką biznesową systemu realizowana jest poprzez RestAPI. Wyprodukowane na tej bazie rozwiązania mobilne charakteryzują się wysoką wydajnością oraz niewielkim rozmiarem podczas pobierania. 

Zalety wykorzystanych technologii

  • szybkość wdrożenia aplikacji na dwa systemy
  • znaczne zredukowanie kosztów pracy i czasu publikacji gotowego rozwiązania
  • wysoka wydajność
  • niewielki rozmiar aplikacji

Wynik współpracy

Wraz z tworzeniem aplikacji aktywnie reagowaliśmy na opinie użytkowników dotyczące kolejnych jej wydań. Takie etapowe wdrażanie rozwiązania na rynek pozwala na nawiązanie aktywnej komunikacji z użytkownikami i na szybkie wprowadzanie nowych funkcjonalności przez nich zgłaszanych. 

Wysoka jakość wykonania i innowacyjność aplikacji doceniona została nominacją Mobile Trends Awards 2018 w kategorii m-commerce. 

W pakiecie prac zostały wykonane

  • analiza potrzeb klienta, warsztaty biznesowe w celu ustalenia najlepszego rozwiązania
  • całkowity re-design i lifting kanału mobile
  • aplikacje mobilne na systemy iOS i Android
  • dostosowanie strony WWW na urządzenia mobilne
  • integracja systemu e-commerce z procesami biznesowymi sklepów stacjonarnych 
  • utrzymanie rozwiązania

Korzyści biznesowe

  1. Pozyskanie nowych klientów przez kanały mobilne – zwiększenie liczby zamówień online 

  2. Spójność Customer Feeling między kanałami WWW i mobile oraz sklepami stacjonarnymi – łatwość korzystania z usług online przez użytkownika

  3. Zachowanie SEO, pozycji w Google i adresacji URL zgodnej z wersją WWW pomimo technologicznie odmiennej aplikacji internetowej 

unity

unity

Skontaktuj się z profesjonalnym doradcą IT

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj