Case studies / House of Champagne

House of Champagne: analiza sprzedaży i produktu usprawniona narzędziem Power BI

Automatyzacja analityki w Twojej firmie

#efficiency. Implemented

Filtrowanie według sklepów, produktów, dostawców i sprzedaży

#analytics.optimized

Usprawnienie procesów decyzyjnych

#data.integrated

Wyzwanie​

House of Champagne działa na rynku już niemal 10 lat. Choć firma znana jest ze sklepów specjalistycznych, to główną częścią biznesu pozostają rozwiązania skupione wokół szampana i wysokogatunkowych win musujących dla hurtowni i sprzedawców detalicznych.

Dbając o tę część oferty, House of Champagne podejmuje regularne działania nastawione na transformację cyfrową swoich kanałów sprzedażowych. Unity Group powierzono zadanie stworzenia rozwiązania, które usprawni analitykę sprzedaży i zdobywanie informacji produktowych tak, by klient mógł łatwo zaobserwować istotne biznesowo zależności.

  • Nasz partner chciał filtrować dane na każdym poziomie – od kategorii produktu, przez lokalizacje sklepów, aż po dostawców oraz kanały sprzedaży B2C i B2B.
  • Do potrzeb klienta należała także możliwość sprawdzania poszczególnych magazynów oraz powiązanych z nimi produktów pod kątem zapasów, cen zakupu itd.
  • Ważnym celem było również zbudowanie analityki, która pozwala obserwować konkretne punkty sprzedaży, ich przychody oraz marżę i liczbę sprzedanych jednostek danego produktu.
  • Jednocześnie House of Champagne liczyło na pogłębienie analityki i filtrowania aż do poziomu indywidualnych sprzedawców.
  • Przy tym wszystko miało zostać ułożone tak, by pozwalało na łatwe zestawienie danych historycznych z podobnych okresów – z myślą o mierzeniu i wspieraniu wzrostu klienta.
  • Rozwiązanie

    Microsoft Power BI

    #analytics.implemented

    ETL Pipeline

    #process.established

    Comarch Optima

    #data.integrated

    Po wstępnej turze rozmów i audycie używanego przez klienta systemu rozpoczęły się prace związane z importem bazy danych do Power BI.
    Następnie dane w środowisku narzędzia zostały podzielone na specjalnie przygotowane niestandardowe widoki, odpowiadające potrzebom House of Champagne.
    Częścią tego procesu było ustawienie filtrów rozdzielających dane, włączając – obok reszty filtrów i list fragmentatora – podział danych sprzedażowych na przychód, marże oraz liczbę sprzedanych towarów.

    Rezultat

    Automatyzacja analityki w Twojej firmie

    #efficiency. Implemented

    Filtrowanie według sklepów, produktów i dostawców

    #analytics.optimized

    Usprawnienie procesów decyzyjnych

    #data.integrated

    Dostęp do informacji w czasie rzeczywistym

    #updates.automated

    Dzięki nowemu systemowi, polegającemu całkowicie na przyjaznym interfejsie Power BI, House of Champagne otrzymało dostęp do pogłębionych analiz w narzędziu wszechstronnym jak nigdy. Elastyczne sposoby filtrowania danych – spośród wielu opcji m.in. przez produkt, kategorię, lokalizację, sprzedawców czy dostawcę – pozwalają formie zdobyć dokładnie tę wiedzę, która służy rozwojowi. Ponadto ułatwione porównywanie sprzedaży, stanów magazynów oraz innych czynników według odpowiadających sobie okresów umożliwia jeszcze bardziej efektywne określanie i mierzenie sukcesu.

    Technologie

    U_symbol_white

    Jesteś zainteresowany naszym rozwiązaniem? 

    Wypełnij formularz – skontaktujemy się z Tobą w ciągu 48h.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

    Akceptuj