Dedykowana platforma e-commerce B2B dla SIG Sp. z o.o.

Unity_realizacja_SIG
  • Klient
    • SIG
  • Zakres prac
    • E-commerce B2B
    • Integracja systemów IT
  • Technologie
    • PHP

Dla firmy SIG Sp. z o.o., polskiego oddziału międzynarodowego dystrybutora materiałów budowlanych, wdrożyliśmy dedykowaną plaformę e-commerce B2B opartą o technologię PHP.

Rozwiązanie jest istotnym elementem modelu biznesowego i solidnym wsparciem w obsłudze kontrahentów i miało na celu przede wszystkim wypełnienie niszy i spełnienie niezaspokojonych do tej pory potrzeb klientów biznesowych.

Platforma e-commerce B2B to też kolejny krok spółki w realizacji strategii omnichannel commerce, mającej na celu uspójnienie procesów obsługi klientów.

W skrócie

  • Głównymi celami projektu była budowa platformy e-commerce obsługującej klientów B2B, dzięki czemu możliwe było poszerzenie oferty i zapewnienie spółce przewagi rynkowej
  • Równie istotne było zapewnienie handlowcom łatwego w obsłudze narzędzia wspierającego sprzedaż poza oddziałem
  • Platforma została zaintegrowana z systemem ERP dzięki szynie danych Mule ESB, oraz z rozbudowaną siatką umów handlowych i rabatowych, przekładającą się na logikę cen w systemie
  • Projekt przeprowadziliśmy w zwinnej metodyce zarządzania Agile PM, co ułatwiło elastyczne podejmowanie decyzji i przyniosło szybkie efekty prowadzonych prac
sig

Dedykowana platforma e-commerce B2B w branży budowlanej

Jako optymalne rozwiązanie, które w pełni odpowie na oczekiwania klienta wybraliśmy budowę dedykowanej platformy B2B w technologii PHP. Szerokie doświadczenie w tworzeniu tego typu rozwiązań pozwoliło na wdrożenie potrzebnych funkcjonalności i dostosowanie platformy do wymagań specyficznej grupy docelowej.

Platformę sprzedażową zintegrowaliśmy z posiadanym przez klienta systemem ERP wykorzystując w tym celu Szynę Danych ESB – rozwiązanie open source, umożliwiające elastyczne, skalowalne łączenie aplikacji, a przede wszystkim przepływ danych między nimi w czasie rzeczywistym. Jest to ważne szczególnie w przypadku prezentacji indywidualnych cenników, wymiany informacji o produktach i zamówieniach, czy aktualizacji stanów magazynowych on-time.

Wybrane funkcjonalności:

Hierarchiczna struktura kontrahentów – umożliwia zarządzenie zaawansowanym systemem uprawnień na poziomie pracowników.

Indywidualne cenniki – dają możliwość prezentacji określonych cen, rabatów oraz warunków handlowych dla pojedynczych klientów, analogicznie do kanału tradycyjnego. Na potrzeby specyficznej branży istnieje również możliwość prezentacji więcej niż jednej ceny w zależności od miejsca dostawy.

Zaawansowane filtry – ułatwiają kontrahentom przeszukiwanie bazy produktów i wybór najlepszych rozwiązań.

Rekomendacje produktów – umożliwiają prezentację towarów uzupełniających, zamienników oraz akcesoriów – co wspiera up-selling i cross-selling.

Kalkulatory systemowe – funkcjonalność dedykowana dla rynku budowlanego, dzięki której np. wystarczy wpisać powierzchnię danego rodzaju ściany i system podpowiada wszystkie potrzebne produkty, wraz z zapotrzebowaniem na każdy z nich. Umożliwia on również zakup 1 kliknięciem produktów z kalkulatora.

Rozbudowany CMS – daje możliwość centralnego zarządzania wszystkimi informacjami i funkcjami.

Listy zakupowe – umożliwiają kontrahentom planowanie zakupów, bez ściągania produktów ze stanów magazynowych

Moduł ofert umożliwiający stworzenie, edycję i przesłanie oferty klientowi przez klienta (np. inwestorowi przez wykonawcę).

Kontekst pracy użytkownika – możliwość zamówienia towaru na adres inwestycji budowlanej lub z odbiorem w oddziale SIG, wraz z synchronizacją ze stanami magazynowymi poszczególnych oddziałów.

Efekty

  • Kolejny etap w realizacji Strategii Omnichannel Commerce, a jednocześnie nowy, skuteczny kanał obsługi kontrahentów
  • Ponad 1000 użytkowników zarejestrowanych w systemie
  • Możliwość prezentowania indywidualnych cenników każdemu z klientów
  • Gotowość na rozwój i skalowalność oraz integracja z istniejącymi systemami wewnętrznymi

Szukasz rzetelnego partnera IT? Porozmawiajmy o potrzebach Twojej organizacji.

tomaszgutkowski-grupaunity
Tomasz Gutkowski

E-commerce Strategy Manager

Skontaktuj się z nami!

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj