unity wiedza

Czas czytania: 4 minut

Unity Group partnerem Spryker Systems

Wraz z nadejściem nowego roku możemy z dumą ogłosić, że dołączyliśmy do sieci partnerskiej firmy Spryker Systems, która oferuje autorski system operacyjny Spryker Commerce OS – nowoczesną platformę e-commerce opartą o mikroserwisową architekturę.


Według prognoz wartość rynku e-commerce w Polsce w 2019 roku wzrośnie od 17 do 25%, a wraz z jej rozwojem przybywa sklepów internetowych – obecnie jest to już prawie 23 tys. podmiotów gospodarczych. Co za tym idzie, zwiększa się dynamika rozwoju branży. Wszyscy, którzy chcą pozostać konkurencyjni muszą zainwestować w rozwiązania systemowe, które pozwolą na łatwe i szybkie wprowadzanie zmian, aby zaspokoić coraz większe oczekiwania klientów B2C i B2B. Z takich rozwiązań korzystają krajowi i światowi liderzy, m.in. Amazon czy Netflix, aktualizując swoje aplikacje nawet do kilku tysięcy razy dziennie, co pokazuje, jak ważne jest elastyczne podejście do wprowadzania zmian w architekturze systemu.

Odpowiedzią na aktualne tempo zmian jest niewątpliwie koncepcja headless commerce, zakładająca wykorzystanie szeregu odrębnych, ale ściśle współpracujących ze sobą, aplikacji dziedzinowych. Takie podejście pozwala na uzyskanie wysokiej wydajności i skalowalności oprogramowania, nieosiągalnej dla monolitycznych systemów. Jedną z czołowych technologii zgodnych z tym konceptem jest platforma Spryker Commerce OS, bazująca na autonomicznych mikroaplikacjach, które można łatwo zaadaptować do potrzeb firmy.

– Technologia, którą oferuje Spryker daje możliwość elastycznego reagowania na zmiany w dynamicznym środowisku biznesowym. Jest to istotne szczególnie dla firm, które wprowadzają wiele modyfikacji w swoich modelach i procesach, a także potrzebują w krótkim czasie przetestować nowe hipotezy. Modułowa budowa aplikacji sprawia, że rozbudowywanie jej elementów odbywa się w całkowitej separacji od rdzenia platformy oraz od innych jej modułów. Spryker Commerce OS to skuteczne rozwiązanie dla firm, które planują szybki rozwój w zakresie e-commerce i jednocześnie stanowi ciekawą alternatywę dla popularnych platform w naszym portfelu produktów – podsumowuje Tomasz Gutkowski, Business Development Director w Unity Group.

Czym wyróżnia się Spryker Commerce OS?

Spryker Commerce OS to innowacyjne rozwiązanie, które zaprojektował m.in. jeden z architektów Zalando – Boris Lokschin. Umożliwia firmom wdrażanie nowych interfejsów użytkownika w postaci aplikacji front-endowo wspierających nie tylko tradycyjną sprzedaż internetową, ale również: sprzedaż stacjonarną (dwukierunkowe ROPO), aplikacje mobilne, scenariusze Internetu Rzeczy (IoT), blockchain, wyszukiwanie głosowe oraz integracje z botami. Od strony back-endu Spryker opiera się na solidnej podstawie zbudowanej w oparciu o najnowsze frameworki oraz rozwiązania integracyjne (Spryker Midleware) ułatwiających synchronizację procesów z wszystkimi systemami w ramach firmowej architektury IT. Dane przechowywane są w jednym miejscu, a modułowy rdzeń stanowi API Glue, które zapewnia sprawną współpracę pomiędzy wszystkimi mikrousługami.

Takie rozwiązanie architektoniczne sprawia, że każda z mikroaplikacji jest autonomiczną jednostką, a wprowadzane do niej zmiany nie rzutują na działanie innych części systemu. Po pierwsze, pozwala to uniknąć niepotrzebnych zdarzeń i prac konserwacyjnych. Po drugie, wspiera elastyczny i szybki rozwój poszczególnych obszarów platformy, dzięki czemu Spryker jest doskonałym rozwiązaniem dla firm, których wdrożenia cechują się dużą zmiennością i potrzebą kreowania trendów na rynku, a także chcą zapewnić swoim klientom wyjątkowe doświadczenia podczas ich customer journey, dopasowując się także do ich preferencji zakupowych oraz preferowanych kanałów komunikacji – np. przeglądarki desktopowej czy aplikacji mobilnych.

Aktualnie Spryker Commerce OS składa się z ponad 500 mikroaplikacji (kolejne aktualizacje związane z nowymi funkcjami lub usprawnieniami pojawiają się każdego tygodnia!), a wśród dostępnych funkcji znajdują się m.in.: Product Management, cross selling i up-selling, zarządzanie katalogiem, nawigacja, zaawansowana wyszukiwarka i filtry, zarządzanie cenami i promocjami (m.in. obsługa grup rabatowych i kody rabatowe), a także specjalne moduły dla e-commerce B2B – np. kalkulator jednostek, czy opakowań zbiorczych. Co więcej, na liście modułów znajdziemy także elementy wpływające i usprawniające działania marketingowe firmy, czego dobrym przykładem jest funkcja związana ze wzmacnianiem SEO (możliwość przypisania meta opisów, tagów, tworzenie dedykowanych adresów URL) czy tworzenie landing page’y dla kampanii promocyjnych.

Z rozwiązania Spryker Commerce OS korzystają takie firmy jak m.in.: Tom Tailor, ROSE Bikes oraz światowy lider oferujący kompleksowe usługi dla budownictwa – firma Hilti. Tym bardziej cieszy nas fakt, że zespół Unity Group rozpocznie prace nad wdrażaniem Spryker Commerce OS na polskim rynku.

 


Chcesz dołączyć do projektu realizowanego w tej technologii?

Wyślij swoje CV i dołącz do Unity Group

unity

unity

Skontaktuj się z profesjonalnym doradcą IT

Napisz do nas

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj