unity wiedza

Czas czytania: 3 minut

Najważniejsze trendy e-commerce 2019 roku

Najnowszy numer „E-commerce w praktyce” jest już dostępny, a wraz z nim kolejny felieton Przemysława Paska, e-commerce business developera Unity Group, w którym zastanawia się nad tym, jakie będą kamienie milowe rozwoju branży e-commerce na kolejne lata.

Poniżej publikujemy fragment tekstu i zachęcamy do lektury jego całości w lutowym wydaniu magazynu.


Obyś żył w ciekawych czasach. Najważniejsze e-trendy 2019 roku

„Rok 2018 był zdecydowanie dobrym rokiem dla e-commerce. Nie tylko uniknęliśmy szczególnych załamań rynkowych, lecz także udowodniliśmy rozpasanemu offline’owi, że nadal jesteśmy w stanie zwiększać swój udział w retailu. W USA obecnie już ponad 10% zakupów detalicznych jest realizowanych online, w Polsce lada moment osiągniemy podobny pułap, a w Chinach licznik przebił już magiczne 20%. Co więcej, wszelkie znaki na niebie i ziemi, wraz z tajemniczymi istotami znanymi jako analitycy, wskazują, że trend wzrostu będzie się nadal utrzymywał. Konkretnie w ujęciu globalnym rynek e-commerce ma rosnąć o ok. 15% rok do roku. Nasuwa się więc pytanie, jakie będą technologiczno-operacyjne kamienie milowe rozwoju branży w 2019 i kolejnych latach.

Mobile, głupcze!

Nie tak dawno świat obiegła wieść, że dotychczasowy król wzrostu e-commerce (USA) został zdetronizowany (przez Chiny). Opierając się na konkretach: podczas gdy Stany w latach 2018–2022 mają się zadowolić wzrostem wartości rynku e-commerce o „marne” 269 mld dol., Chiny okażą się w tym lepsze i zainkasują dodatkowych 666 mld dol. Oprócz efektu skali (ponad miliard konsumentów w ChRL) możemy tutaj też zaobserwować inny trend… Otóż chińska sprzedaż internetowa bazuje w dużej mierze na m-commerce (sprzedaży internetowej za pośrednictwem urządzeń mobilnych), które odpowiada za ponad 70% całego obrotu w e-handlu* (dla porównania: w USA udział m-commerce to ok. 23%). Tym samym posiadanie aplikacji mobilnych, PWA lub chociażby responsywnego frontu sklepu nie jest na tamtejszym rynku kwestią rozwoju, ale wręcz przetrwania. Mobile zaczyna się zresztą liczyć nie tylko w Azji – specjaliści z DisruptiveAdvertising.com podzielili się danymi, według których wartość sprzedaży za pośrednictwem urządzeń mobilnych na świecie w latach 2013–2017 wzrosła ponad czterokrotnie.

A jak kwestia mobilności wygląda w Polsce? Według „Global Payments Reports 2017” do końca 2019 r. wartość handlu detalicznego w kanale mobile ma wzrosnąć o ponad 400%, podczas gdy na desktopach e-sprzedaż urośnie o 12%. Oczywiście oznacza to tyle, że de facto wartość retailu m-commerce w Polsce wyniesie blisko 2 mld zł, wobec pozostałych 40 mld zł wygenerowanych przez desktopy. Nie zmienia to jednak faktu, że teza, zgodnie z którą to mobile będzie motorem napędowym e-sprzedaży, wydaje się jak najbardziej realna (…)”.

 

Cały tekst dostępny jest w nr 1 (styczeń-marzec 2019) magazynu „E-commerce w praktyce”.

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj