Za nami IV Kongres Dyrektorów E-commerce – nie sprzedawaj, buduj markę!

Za nami IV Kongres Dyrektorów E-commerce. Ponad 150 uczestników, 30 wystąpień merytorycznych (w tym 8 warsztatów) oraz 2 imprezy networkingowe. Wszystko to w nowoczesnych wnętrzach hotelu DoubleTree by Hilton i innych, niezwykle ciekawych zakątkach Wrocławia.


Tegoroczna edycja Kongresu Dyrektorów E-commerce przejdzie do historii, nie tylko jako pierwsza, która odbyła się we Wrocławiu, ale też jako ta z najbogatszą agendą, nowym punktem programu w postaci tematycznych sesji warsztatowych oraz największą liczbą uczestników. Podobnie jak w latach ubiegłych Kongres został bardzo pozytywnie odebrany przez jego uczestników.

Jestem na Kongresie już po raz drugi. Zdecydowałem się wrócić w tym roku ponieważ zeszła edycja była dla mnie świetnym doświadczeniem – nauczyłem się wielu nowych rzeczy. W tym roku najbardziej interesuje mnie jak rynek e-commere w Polsce się rozwinął i w jaki sposób działają tu poszczególne firmy. Miałem okazję porozmawiać z wieloma właścicielami biznesów e-commerce. Myślę, że Polska może być interesującym rynkiem na przyszłość dla Lesara”. – skomentował Robin Müller, CTO & Co-Founder, Lesara GmbH

Zmiana miejsca, wciąż jednak ta sama formuła i poziom, nie tylko merytoryczny. Podobnie jak poprzednie edycje IV Kongres stał się dla jego uczestników miejscem wymiany doświadczeń i budowania sieci kontaktów, szczególnie podczas wieczornych imprez networkingowych. Atmosfery plenerowego party nie popsuła nawet kiepska pogoda, a koncert zespołu Girls on Fire ucieszył nie tylko ucho, ale i oko.

A w agendzie?

Leitmotivem merytoryki kongresu były w tym roku strategie rozwoju biznesu. Digitalizajcja, omnichannel, marketing oparty na narzędziach, ale również, a może i przede wszystkim na komunikacji, systemy IT, które doskonale wspierają sprzedaż i dystrybucję oraz odważne kroki w stronę zagranicznych rynków. Balans pomiedzy nimi w świecie błyskawicznych zmian uczy elastyczności i zwinności w podejmowaniu decyzji biznesowych, ale też codzienniej projektowej pracy.

 

Inwestuj w MARKĘ, nie w sprzedaż

Merytoryczna część Kongresu rozpoczęła się od śmiałej tezy, że właściwie każdy potrafi sprzedawać, nie każdy jednak potrafi stworzyć markę, zacytowanej przez Michała Leszka z Kruger&Matz. To jasny znak, że skupiając swoją uwagę jedynie na sprzedaży tracimy z oczu perspektywę budowy silnej pozycji opartej na zaufaniu naszych klientów. To nie agresywna sprzedaż jest źródłem największego ruchu i obrotów, a marka. Warto więc zweryfikować wydatki na marketing narzędziowy, a zwiększyć rozpoznawalność i dzięki temu zaangażowanie klientów.

Traktuj klienta jak najlepszego gościa

Jakub Butkowski z DaWanda podkreślił wagę podejścia Human2Human, storytellingu i zaangażowania. Jeśli klienci widzą i czują pasję z jaką prowadzony jest biznes – zostają z nim na dłużej. Ciekawe przykłady marek, które wygrały dzięki nieszablonowemu story pokazał również Piotr Łagowski ex. Empik, zainspirowany obserwacjami rynku e-commerce w Kaliforni. Michał Juda z SHOWROOM, wiele uwagi poświęcił natomiast obsłudze klienta. Bezpośrednia i spójna komunikacja to wielkie wyzwanie dla marketplaców, warto więc obsługiwać ją centralnie, zamiast narzucać ramy partnerom.

Buduj narzędzia i omnichannel

Michał Juda zaprezentował również system IT, który obsługuje procesy w firmie. Stowrzona i cały czas rozwijana platforma pod marketplace, pomaga na codzień nie tylko w sprzedaży, ale w skutecznym zarządzaniu treścią, marketingu i obsłudze partnerów. Posiadanie platformy, która  odzwierciedla model biznesowy i skutecznie wspiera procesy sprzedaży to podstawa. Ważna jest jednak budowa całego ekosystemu, a przede wszytkim odpowiedniego podejścia i świadomości w organizacji. Jakub Gierszyński z Decathlon pokazał w jaki sposób wprowadzić do organizacji pojęcie omnichannel, tak, aby było dobrze rozumiane przez wszystkie działy i wszystkich uczestników procesu. O swoich doświadczeniach w budowaniu omnichennel popowiedział również Przemek Porada, ex Leroy Merlin. Posłużył się przykładem łączenia online i offline za pośrednictwem technologii beaconów oraz wykorzytsania aplikacji mobilnej i komunikacji real time.

„Digitalizuj albo giń”

Tegoroczny Kongres to nie tylko e-commerce. Digitalizacja i wynikająca z niej zmiana modeli biznesowych dotyczy wszak dziś już większości branż. Bartek Dajer z Credit Agricole mówił o zmianach nadchodzących w bankowości w związku z nowymi regulacjami unijnymi, w tym PSD2 oraz nowych możliwościach, które daje w tym kontekście open API. Podczas rozmowy fireside chat Łukasz Kulczyński z Volkswagen Group Polska opowiedział, natomiat o najważniejszych trendach w digitalizacji branży automotive, w tym jak ważna jest skuteczna integracja architetkury IT i jej gotowość na przyjęcie tych trendów. A Anna Czarkowska o tym jak, wzorem zagranicznych jednostek, Wyższe Szkoły Bankowe wykorzystują najnowsze technologie do generowania i obsługi leadów.

Tegoroczną agendę wzbogacono o dwie sesje warsztatowe z branżowymi ekspertami, dające możliwość bardziej szczegółowego poznania wybranych tematów. W pierwszej części skupiono się na zagadnieniach związanych z logistyką i obsługą klienta (Mariusz Wesołowski) oraz  komunikacji marki budowanej w oparciu o współpracę z blogerami (Paweł Florczak, readyforboarding.pl) i celebrytami (Marcin Majzner, Cupsell), czy prowadzonej w szczególnych momentach, np. rebrandingu (Olga Magiera i Joanna Sobczak, Publio.pl). Podczas drugiej sesji zaprezentowano narzędzia (Dora Berend, KOFAX; Arpad Deak, Emarsys) i techniki (Michał Walachowski, EmailLabs™, Paweł Cichocki, EmailHeroes™; Marek Prudel, Militaria.pl) wspierające sprzedaż i marketing.

Partnerami wydarzenia byli – Przelewy24, Raben Group, Sente, Quarticon, EmailLabs, Emarsys, Kofax, Mall.pl oraz Ford Partner.

Patronat honorowy nad Kongresem objęły Wrocław – miasto spotkań, Agencja Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej oraz Invest in Wrocław.

 

PR&Marketing Manager w Grupie Unity. Od siedmiu lat związana promocją i marketingiem. Doświadczenie zdobywała w administracji publicznej, organizując i promując konferencje, targi oraz spotkania w ramach promocji gospodarczej oraz marketingu jednostki naukowej. Obecnie jest odpowiedzialna za PR i realizację projektów marketingowych Grupy Unity. Organizowała i promowała Kongres Dyrektorów E-commerce oraz Roadshow E-commerce w praktyce. Jest redaktorką naczelną magazynu Imagine. W wolnych chwilach szyje i fotografuje.

Napisz do nas

Potrzebujesz więcej informacji lub jesteś zainteresowany współpracą z nami? Chętnie odpowiemy na każde pytanie. Zapraszamy do kontaktu!
Pola oznaczone * są wymagane.

Więcej na naszym blogu...

Zobacz wszystkie posty