unity wiedza

Czas czytania: 6 minut

Commerce Transformation Days 2019 – podsumowanie konferencji

Tegoroczna konferencja, po raz pierwszy współorganizowana z ICAN Institute, wydawcą MIT Sloan Review Polska, to już szóste wydarzenie z kolei (po 5. edycjach Kongresu Dyrektorów E-commerce), stworzone, by wymienić doświadczenia pomiędzy reprezentantami marek aktywnie rozwijającymi swoją sprzedaż w Internecie.

Mając na uwadze istotność aspektu ludzkiego podczas transformacji cyfrowej, wiedzieliśmy, że ICAN Institute, ekspert programów rozwojowych dla kadry menadżerskiej i gwarancja rzetelnej wiedzy, będzie znakomitym partnerem do organizacji tak dużego przedsięwzięcia z zakresu transformacji cyfrowej.

Nasze zaproszenie do wystąpienia na scenie przyjęły takie firmy jak m.in.: RTV EURO AGD, Santander Consumer Bank, Tagesspiegel, TrendActors, Blue Media, Answear.com, Wearfits, W.Kruk, GS1, Allwins, AWS oraz trenerzy ICAN Institute. Cieszymy się, że Commerce Transformation Days 2019 przyciągnęły wielu uczestników i stały się miejscem spotkania specjalistów z wielu różnych branż: finansowej, odzieżowej, logistycznej, płatności internetowych, kolejowej, transportowej, wydawniczej i FMCG.

Konferencja to oprócz wystąpień i paneli dyskusyjnych także czas na intensywny networking, zarówno podczas przerw kawowych, kiedy to kontynuowano podjęte w wystąpieniach tematy, jak i gali wieczornej, gdzie wszyscy uczestnicy konferencji aktywnie nawiązywali relacje biznesowe. Bazując na doświadczeniach z poprzednich naszych wydarzeń – Kongresów Dyrektorów E-commerce – wiemy, jak ważne jest umożliwienie uczestnikom wykorzystania obecności na takich spotkaniach do bezpośredniego kontaktu z ekspertami i liderami branż, stąd też mnogość okazji do spotkania się przy kawie czy wspólnym obiedzie.

Przykłady dr. Witolda Jankowskiego (ICAN, Harvard Business Review Polska) podczas wystąpienia otwierającego konferencję, udowodniły, że transformacja cyfrowa już trwa, niezależnie od zaangażowania przedsiębiorstw w ten proces. Zmiana jest nieunikniona, jeśli firma chce nadążyć za zmieniającym się rynkiem i konkurencją. Mimo że dla niektórych proces transformacji cyfrowej jest nadal niezauważalny, bo zachodzi stopniowo, to nie ma możliwości, aby nie podejmować działań związanych z transformacją.

Digitalna transformacja to zmiana, którą trzeba przeprowadzać z różnymi ludźmi, często myślącymi w odmienny sposób. Podstawą tej zmiany jest zrozumienie samego siebie

Dr Witold Jankowski, ICAN Institute & MIT Sloan Review Polska

Dr Witold Jankowski (ICAN Institute) – inspiracyjne wystąpienie na temat trwającej już transformacji cyfrowej sprzedaży B2B.

Następnie na scenie pojawił się Grzegorz Rudno-Rudziński, który kontynuował tematykę podjętą przez dr. Witolda Jankowskiego. W swojej prezentacji “Jak sprawić, aby technologia IT wspomagała, a nie blokowała zmian w sprzedaży?” pokazał, że transformacja sprzedaży wymaga dobrych podstaw w metodykach zwinnych oraz szybko adaptowalnej architekturze. Grzegorz Rudno-Rudziński swoje wystąpienie oparł na bardzo ciekawych przypadkach biznesowych z portfolio Unity Group, takich jak transformacja architektury IT w Volkswagen Group Polska na podstawie wdrożenia API Led Connectivity w oparciu o Mule ESB oraz rozwój systemu sprzedaży on-line w RTV EURO AGD. Współpraca z tą marką to dla Unity już niemalże 15 lat wspólnych prac nad rozwojem e-commerce’u: od pierwszych testów, jak robić biznes online, przez skalowanie e-commerce, projektu zintegrowanego procesu sprzedaży, zwinności biznesowej oraz elastycznej serwisowej architektury IT.

E-commerce w branży fashion

Kolejne wystąpienia dotyczyły rozwoju e-commerce w branży fashion, a do zaprezentowania swoich doświadczeń zaprosiliśmy Michaela Turka (Spryker Systems) wraz z Nicolasem Metzke (Melvin&Hamilton), którzy opowiedzieli o tym, jakie wyzwania czekają na właścicieli sklepów internetowych w świecie skoncentrowanym na kliencie. Wątek ten kontynuowali także paneliści dyskusji prowadzonej przez Tomasza Gutkowskiego: Łukasz Rzepecki (Wearfits), Bartłomiej Twardosz (W.Kruk), Wojciech Tomaszewski (Answear.com) i Krystian Wesołowski (Blue Media). Panel był znakomitą okazją do zdobycia wiedzy o tym, jak podbić rynki zagraniczne, utrzymać lojalność klientów czy zredukować współczynnik zwrotów.

W drugiej połowie dnia podczas Commerce Transformation Days 2019 skupiliśmy się na zagadnieniu transformacji cyfrowej w B2B oraz perspektywie pracownika na ten proces zmian.

Cyfrowa logistyka w B2B oraz agile mindset

Dla Artura Piekarczyka (Allwins) transformacja cyfrowa to przede wszystkim zmiana mentalności i restrukturyzacja całej firmy, a istniejące procesy (pełne złych nawyków) często są blokerami cyfryzacji. Firmy, które posiadają zyski bez transformacji, nie mają niestety ścieżek skalowania. Wystąpienie Pana Artura było świetnie opowiedzianą historią widzianą oczami praktyka, w której podkreślił, że istotą transformacji cyfrowej jest zmiana sposobu myślenia osób zarządzających przedsiębiorstwem.

Nowa technologia nie jest lekarstwem na wszystkie problemy. Problemy należy rozwiązać przed wdrożeniem nowej technologii.

Artur Piekarczyk, Allwins

Ostatnimi tematami poruszanymi podczas pierwszego dnia konferencji były metodyki zwinne i kultura organizacyjna, które sprzyjają transformacji cyfrowej. O tym, jak działa agile w praktyce i czym różni się podejście business ownera, dyrektorów a czym programistów opowiedzieli: Anna Bogdańska (Digital Development Director RTV EURO AGD), Piotr Żabski (Wiceprezes Zarządu Santander Consumer Bank), Robert Regeńczuk (Project Manager Unity Group) i Anna Łakomy (trener ICAN Institute). Panel ten był także okazją do opowiedzenia publicznie po raz pierwszy o przebiegu współpracy projektowej Unity Group i RTV EURO AGD.

Grzegorz Rudno-Rudziński w trakcie wykładu „Jak sprawić, aby technologia IT wspomagała, a nie blokowała zmian w sprzedaży?”
Artur Piekarczyk (Allwins)

Przestaliśmy mówić o tym, jak zrobić coś najtaniej, a zaczęliśmy myśleć o tym, jak dokonać niezbędnych zmian jak najszybciej. Tworzenie infrastruktury e-commerce wymaga zwinnej filozofii i to nie tylko w obszarze IT, lecz także w wymiarze całej organizacji.
Grzegorz Rudno-Rudziński

Jak udoskonalić swój biznes?

Skalowalne modele sprzedaży, współpraca ze start-upami i wykorzystanie sztucznej inteligencji w biznesie – wszystkie te tematy były poruszone drugiego dnia.

Arno Nienhuis z TrendActors opowiedział o tym, jak technologia pozwala zwiększać wielkość transakcji, skracać cykle sprzedaży i poprawiać jej przewidywalność, a także pokazał ciekawe przykłady z zakresu sztucznej inteligencji (AI) oraz autonomicznych algorytmów, które zarabiają i oszczędzają pieniądze dla firm.

Robin Müller (Tagesspiegel.de), poprzez pokazanie ciekawych danych i zaprezentowaniu jak funkcjonuje od środka biznes wydawcy prasy, podkreślał jak bardzo trzeba skupić się na modelu biznesowym i niuansach z nim związanych, a nie na technologii, którą po prostu trzeba wziąć i używać zamiast budować od zera.

Robin Müller (Tagesspiegel.de) w trakcie wykładu „Content monetisation and paywall strategies“

W panelu dyskusyjnym o start-upach, którego opiekunem merytorycznym był Bernard Gołko (Souter Investments) omówiliśmy jak Unity Group, jako co-founder, rozwija projekt www.oneb2b.pl –  platformę handlową B2B do obsługi sprzedaży internetowej i tradycyjnej, dostępnej w modelu abonamentowym.

Na zakończenie drugiego dnia Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group, poprowadził panel dyskusyjny „Jak sztuczna inteligencja pomaga w osiąganiu wyników biznesowych?”. Jego gośćmi byli: Grzegorz J. Nalepa (profesor UJ i AGH, ekspert w zakresie AI), Tomasz Stachlewski (główny architekt systemów chmurowych w Amazon Web Services (AWS) w Polsce) oraz Maciej Pondel (product manager i machine learning researcher w upsaily.com). Panel, rozpoczęty od cytatu jednego z najlepszych futurologów naszych czasów – Stanisława Lema, miał na celu pokazanie szans i korzyści biznesowych, które możemy osiągnąć wdrażając AI w swoich firmach, ale mając jednocześnie na uwadze słowa naszych panelistów – musimy też zdawać sobie sprawę z potencjalnych zagrożeń i umiejętnie wykorzystywać pozyskane informacje.


Była to pierwsza edycja konferencji Commerce Transformation Days, jednak dla Unity Group jest to kontynuacja misji szerzenia świadomości i wiedzy o transformacji cyfrowej. Posiadając 20 lat doświadczenia we wdrażaniu kolejno rozwiązań e-commerce a następnie przeprowadzaniu całościowych procesów commerce transformation, jesteśmy świadomi potrzeby zmian i ewolucji, jaką czeka sprzedaż. Korzystając z naszych doświadczeń i wiedzy naszych biznesowych partnerów, liczymy na to, że takie spotkania jak Commerce Transformation Days pomogą znaleźć odpowiedź, jak przeprowadzić cyfrową transformację sprzedaży w firmach.

Jeśli chciałbyś otrzymywać od nas zaproszenia na konferencje i materiały edukacyjne, które pomogą Ci zdecydować o zmianach w twoim biznesie – zapisz się do naszego newslettera.

Janos Szabados (Prefixbox) oraz Piotr Wrzalik (Unity Group)
Panel dyskusyjny „Jak sztuczna inteligencja pomaga w osiąganiu wyników biznesowych?”
Panel dyskusyjny „Jak sztuczna inteligencja pomaga w osiąganiu wyników biznesowych?”

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych na zasadach określonych w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies we wskazanych w niej celach, w tym do profilowania, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce lub opuszczenie serwisu. więcej

Akceptuj