Omnichannel commerce

Wdrożenia w modelu sprzedaży wielokanałowej

Klienci chętniej kupują od sprzedawców, których witryny internetowe są dostosowane do wielu rodzajów urządzeń, w tym także przenośnych. Wizerunek detalisty cierpi, jeżeli konsument uzyskuje sprzeczne ze sobą informacje (np. różne ceny) korzystając z poszczególnych punktów obsługi, takich jak sklep internetowy, aplikacja mobilna, czy tradycyjny punkt sprzedaży.

Niebanalnym wyzwaniem dla handlu stało się zapewnienie spersonalizowanego, spójnego i wygodnego procesu obsługi w czasie całej drogi wiodącej od poznania do nabycia produktu, niezależnie od wybranego urządzenia. W początkowej jej fazie niezwykle ważnym aspektem jest zbudowanie wiarygodności, poprzez odpowiednią formę komunikacji wizualnej, prezentacji oferty i wygodę jej przeglądania. W etapie wstępnej selekcji istotne jest zapewnienie konsumentowi poczucia kontroli, co przekłada się na jego komfort w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie przez internet. Dialog z konsumentem powinien być prowadzony przy tym tak, żeby zachęcić go do odwiedzenia tradycyjnego sklepu, jeżeli taka opcja okaże się dla niego wygodniejsza.

Schemat budowania omnichannel commerce

Droga do udanego wdrożenia strategii omnichannel rozpoczyna się od wizji firmy, budowanej i promowanej przez zarząd oraz propagowanej w dół przez wszystkich menedżerów. Wizji, której odpowiedzialność za elektroniczne punkty styku z konsumentem przestaje być skupiona w oddzielnym pionie firmy, a staje się integralną częścią wszystkich procesów operacyjnych, w tym procesów logistyki, zarządzania cenami i promocjami oraz obsługi klienta. Dla większości firm to, czyli obecna, silosowa struktura, jest pierwszą, ale też największą przeszkodą. Tym, co umożliwia menedżerom realizację wizji, jest odpowiednia technologia, która połączy istniejące źródła informacji o transakcjach i kliencie z kanałów tradycyjnych z tymi samymi informacjami z kanałów elektronicznych, zapewniając konsumentowi spójną obsługę niezależnie od wybranego w danym momencie punktu styku. Jeżeli systemy informatyczne nie są przygotowane na handel wielokanałowy, pojawiają się różne problemy – począwszy od strony WWW źle wyświetlającej się w mobilnych przeglądarkach, przez brak spójności cen i promocji między punktami styku oraz brak możliwości udostępnienia informacji o dostępności towaru, aż po brak wsparcia dla personelu w call center i w salonie stacjonarnym przy obsłudze klientów aktywnie korzystających z elektronicznych punktów styku.

Zalety współpracy z Grupą Unity, dzięki którym nasi Klienci skutecznie wdrażają sprzedaż wielokanałową:

  • platforma Unity.Commerce umożliwiająca zarządzanie nowoczesnymi punktami styku
  • doradztwo w zakresie budowania modeli biznesowych odpowiednich dla różnych kanałów sprzedaży
  • znajomość technologii i know-how w budowaniu interfejsów dla różnych kanałów: od mobile, kiosków interaktywnych po różne wersje przeglądarkowe
  • skuteczne mechanizmy promocyjne i usługi marketingowe wspierające przenikanie się kanałów sprzedaży
  • doświadczenie we wdrażaniu największych w Polsce rozwiązań sprzedaży wielokanałowej
Skontaktuj się z nami:
Piotr Wrzalik

Piotr Wrzalik

WICEPREZES ZARZĄDU

Raport z badania poziomu wielokanałowości

Jako pierwsi w Polsce zbadaliśmy poziom wielokanałowości wśród największych marek w branży AGD I RTV, Do-It-Yourself, obuwie oraz meblarskiej.


Pobierz bezpłatnie Raport Omnichannel

Zostaw nam dane, a otrzymasz wersję PDF Raportu na swoją skrzynkę pocztową.

Badanie poziomu wielokanalowosci


Wybrani klienci Grupy Unity:

  • rtveuro
  • olek_logo2
  • Wittchen
  • kontri
  • sizeer
  • galeriamarek
  • publio

Interesuje Cię sprzedaż wielokanałowa?

Podaj nam swoje dane, a skontaktujemy się, żeby porozmawiać o realizacji dla Twojej firmy.


Zamknij [x]

Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza.

Z przyjemnością skontaktujemy się z Państwem i porozmawiamy o interesujących Państwa szczegółach naszej oferty.

Imię i nazwisko*:
Stanowsko:
Nazwa firmy*:
Adres email*:
Numer telefonu:
Treść wiadomości*
Dodaj załącznik: