Hosting i utrzymanie

Usługi najwyższej jakości

Grupa Unity posiada szczególnie szerokie doświadczenie w zakresie utrzymywania i bieżącego serwisowania aplikacji wymagających od infrastruktury wysokiej wydajności, skalowalności i odporności na gwałtowne skoki obciążenia, typowe dla sklepów internetowych.

Wśród klientów Grupy Unity korzystających z usług hostingu znajdują się takie firmy jak Leroy Merlin, Redan S.A. czy Marketing Investment Group.

Klienci Grupy Unity w zakresie hostingu i utrzymania mogą liczyć na:

  • kompleksową opiekę w zakresie wdrożonych rozwiązań informatycznych
  • wydajne, profesjonalne serwery dobrane pod kątem pełnionych funkcji
  • niezawodną łączność z najważniejszymi dostawcami internetu w Polsce
  • obsługę i help desk doświadczonego zespołu specjalistów
  • atrakcyjne modele rozliczeń

Serwery

Serwery, z których korzysta Centrum to maszyny firmy DELL. Grupa Unity jest autoryzowanym partnerem firmy DELL. Serwery są dobierane i konfigurowane pod kątem specyficznych wymagań klientów. Grupa Unity posiada odpowiednie umowy serwisowe, gwarantujące naprawę serwerów w ciągu 4 godzin.

Pozostałe urządzenia, takie jak routery, huby, kontrolery macierzy również pochodzą od renomowanych producentów. Cała infrastruktura zainstalowana jest w szafach przemysłowych, w profesjonalnym data center należącym do ATM S.A., co ułatwia rozbudowę i sprawne serwisowanie poszczególnych elementów. Ponadto, na miejscu przechowywane są zamienniki każdego rodzaju urządzenia na wypadek awarii.

Łączność Centrum Danych z Internetem

Połączenia Centrum Danych Grupy Unity z Internetem zapewnia firma ATM S.A., która jest liderem na polskim rynku firm telekomunikacyjnych. Łącza internetowe są stale monitorowane, a ich przepustowość jest zwiększana w przypadku średniego ruchu przekraczającego 75% dostępnej przepustowości. Infrastruktura Grupy Unity jest połączona z siecią szkieletową ATM interfejsami o przepustowości 10Gbps.

Wsparcie techniczne dla rozwiązania (opieka serwisowa)

Grupa Unity zapewnia wsparcie techniczne dla wdrożonej aplikacji w trybie 24/7. Na etapie ustalenia warunków współpracy definiowane są cele i kryteria niezawodności dla kontraktu SLA. Grupa Unity przejmuje na siebie zarządzanie wszelkimi technicznymi aspektami przedsięwzięcia, dotyczącymi zarówno samej aplikacji platformy e-commerce, jak i oprogramowania narzędziowego oraz zastosowanego sprzętu.

Specjaliści Działu Serwisu Grupy Unity oraz administratorzy systemów pełnią całodobowy dyżur telefoniczny. Czas reakcji na zgłoszoną awarię wynosi max. 2 godziny od momentu przyjęcia zlecenia.

Aby dodatkowo skrócić czas ewentualnych przestojów systemu, specjaliści Grupy Unity stosują system monitorujący. Informuje on dyżurnego administratora poprzez e–mail oraz SMS o stanie oprogramowania na serwerach, np. o wykorzystaniu pamięci, dysków, czasu procesora, a także awariach sprzętu lub zaniku zasilania. Możliwe jest konfigurowanie indywidualnych punktów kontrolnych dla utrzymywanych aplikacji, których działanie jest stale monitorowane.

Bezpieczeństwo

Ochrona przed intruzami

Przez ochronę przed intruzami rozumiemy zabezpieczenie rozwiązań przed:

  • próbami zakłócenia działania lub zatrzymania systemów
  • nieuprawnionym dostępem do danych gromadzonych przez aplikacje

W pierwszej kolejności zabezpieczamy oprogramowanie bazowe. Do codziennych zadań administratorów należy troska o to, aby oprogramowanie działające w Centrum, było aktualne i wolne od wad. W tym celu monitorujemy specjalizowane serwisy nt. bezpieczeństwa systemów sieciowych. Dzięki czemu jesteśmy w stanie zainstalować niezbędne poprawki w oprogramowaniu, nawet w kilka godzin po pojawieniu się uaktualnienia danego komponentu. Tam, gdzie jest to możliwe i bezpieczne, aktualizacje są wykonywane automatycznie, a administratorzy są powiadamiani o wykonanych aktualizacjach po fakcie.

Analiza logów systemowych

Ważną funkcję w systemie zabezpieczeń Centrum Danych pełni analizator logów systemowych. Logi systemowe to komunikaty o czynnościach lub stanie serwerów i innych urządzeń Centrum. Logi ze wszystkich ważnych serwerów zapisywane są w jednym miejscu, gdzie poddawane są analizie i po wstępnym przetworzeniu dostarczane obsłudze Centrum. W przypadku zidentyfikowania jakichkolwiek nietypowych lub podejrzanych komunikatów następuje natychmiastowa reakcja administratora dyżurnego.

Firewall

Podstawowym zabezpieczeniem sieci usługowej Centrum jest rozwiązanie typu firewall. Czuwa ono nad bezpieczeństwem zasobów umieszczonych na serwerach, decydując o dostępie, bądź jego odmowie, do zasobów Centrum użytkownikom Internetu. Stosujemy się do zasady 0+, co oznacza, że każdy nowy serwer jest zupełnie odcięty od sieci. Po skonfigurowaniu na serwerze nowej usługi do sieci wpuszczane są tylko te pakiety, które są niezbędne do jej działania.

Szyfrowane połączenia VPN

System jest tak mocny jak jego najsłabsze ogniwo. Z tego powodu zabezpieczamy także dostęp Klientów Centrum do swoich zasobów, na poziomie administracyjnym, zestawiając szyfrowane kanały VPN, służące połączeniom z odpowiednimi zasobami Klienta. Realizujemy je poprzez wykorzystanie protokołu IPsec (RFC 2401). Umożliwia on tworzenie bezpiecznych połączeń zarówno w trybie transportowym (serwer do serwera, host do hosta) jak również tunelowym (brama do bramy, host do bramy). Szyfrowanie zrealizowane jest przy pomocy algorytmu 3DES, natomiast integralność zapewnia m.in. algorytm MD5. Uwierzytelnianie użytkownika próbującego skorzystać z kanału szyfrowanego może być zrealizowane przy wykorzystaniu haseł, kluczy RSA lub certyfikatów X.509.

Bezpieczeństwo fizyczne i systemowe

Grupa Unity korzysta z usług kolokacyjnych firmy ATM S.A. Jest to jedno z najnowocześniejszych centrów kolokacyjnych w naszym kraju, które gwarantuje niezawodność i bezpieczeństwo naszych usług na poziomie technicznym i sieciowym.

Ochrona przed awariami sprzętu i oprogramowania

Nasze serwery to wyłącznie wydajne i niezawodne maszyny, przystosowane do bezustannej pracy. Serwery pracują, w klimatyzowanym pomieszczeniu, o stałej temperaturze i odpowiedniej wilgotności powietrza. Do wszystkich urządzeń pracujących w Centrum posiadamy zestawy części zamiennych, umożliwiające szybkie dokonanie naprawy uszkodzonego sprzętu. Na czas naprawy lub w przypadku wystąpienia nagłej, poważnej awarii, zasoby są przenoszone na serwery zapasowe, mogące tymczasowo zastąpić uszkodzoną maszynę.

Dodatkową ochronę przed skutkami awarii dysków stanowią mechanizmy duplikacji zapisu oraz procedury wykonywania kopii zapasowych. W zakresie duplikacji zapisu stosujemy macierze dyskowe RAID 5 (umożliwiające wymianę dysków podczas pracy) lub mirroring.

Procedura backupu jest automatyczna. Oznaczone przez administratora zasoby są kopiowane w ciągu nocy na macierz dyskową oraz są regularnie archiwizowane. Administrator dyżurny każdorazowo otrzymuje powiadomienie o udanym backupie. Wprowadzanie jakiegokolwiek oprogramowania na serwer związane jest z testem antywirusowym.

Skontaktuj się z nami:
Piotr Wrzalik

Piotr Wrzalik

WICEPREZES ZARZĄDU GRUPY UNITY

Interesuje Cię hosting i utrzymanie?

Podaj nam swoje dane, a skontaktujemy się, żeby porozmawiać o realizacji dla Twojej firmy.


Zamknij [x]

Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą

Prosimy o uzupełnienie poniższego formularza.

Z przyjemnością skontaktujemy się z Państwem i porozmawiamy o interesujących Państwa szczegółach naszej oferty.

Imię i nazwisko*:
Stanowsko:
Nazwa firmy*:
Adres email*:
Numer telefonu:
Treść wiadomości*
Dodaj załącznik: